آموزش طراحی سایت

آموزش طراحی سایت، سئو
google-site-verification: googlec32ffb7769c7dafc.html

آموزش طراحی سایت

آموزش طراحی سایت، سئو

  • ۰
  • ۰

آموزش php

شما برای طراحی وب سایت نیاز به زبان های برنامه نویسی دارید، php یکی از این زبان ها است که شما می توانید با استفاده از آن تقریبا هر نوع وب سایتی را پیاده سازی کنید. این قابلیت در زبان php وجود دارد که شما کدها یتان را درون کد های html قرار دهید. Php اپن سورس است و برای وبسایت هایی با ترافیک و آپدیت بالا بسیار مناسب است. Php در اصل یک زبان اسکریپت نویسی سمت سرور است. این زبان که در سال 1994 ایجاد شده ساختاری مشابه زبان C دارد و در نسخه های اخیر شباهت به JAVA نیز دارد. برای مشاهده آموزش PHP به سایت academyit.net مراجعه کنید.

زبان سمت سرور به چه معناست؟


زبان سمت سرور یعنی ابتدا کد های آن توسط سرور(مثلا apache) پردازش شده و سپس خروجی  به شکل زبان های سمت کاربر مانند html و javascript توسط مرورگر نمایش داده می شود.

آیا PHP محبوب است؟


طبق آمار حدود 65 درصد سایت های دنیا مانند facebook , yahoo ,google ,wikipedia با زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده اند. از همه مهمتر سیستم های مدیریت محتوای محبوب مانند وردپرس، جوملا، دروپال همه توسط این زبان طراحی شده اند. این بدان معناست که شما با آموختن زبان php می توانید در این سیستم های مدیریت محتوا تغییرات ایجاد کنید و به نوعی آن ها را به یک وب سایت اختصاصی تغییر دهید.

زبان php رو اکثر سرورها و سیستم عامل ها قابل اجراست. همچنین تقریبا میتواند به تمام پایگاه های داده  مانند mysql, db2 و … متصل شود. یک دلیل دیگر که به محبوبیت php افزوده، سهولت در یادگیری آن است. شما می توانید به راحتی و با تمارین مرتب طی چند ماه به این زبان مسلط شوید.

ورژن های مختلف php


Php4: این نسخه که در سال 2000 عرضه شد، سروصدای زیادی به پا کرد چرا که یک نسخه گزارشی  نیز همراه خودش منتشر کرده بود. این نسخه دارای تغییراتی بود که در ادامه به آن اشاره کرده ایم:

  • مدیریت session ها
  • پشتیبانی از شی گرایی
  • مدیریت منابع
  • رمزگذاری
  • پشتیبانی از Dcom
  •  و…


Php5: در این نسخه علاوه بر توسعه بخش شی گرایی و پشتیبانی از xml ها به تعداد کتابخانه ها نیز اضافه شد. همچنین یک قابلیت آشنا برای ما یعنی قابلیت Try/Catch نیز در این ورژن اضافه شد.


Php6: این نسخه در بین دوستداران این زبان به نسخه اصلی معروف است چرا که چند تغییر بسیار مهم داشت. با این آپدیت ساخت برنامه های چند زبانه راحت تر است چرا که پشتیبانی از unicode فعال شد. افزایش چشمگیر این نسخه نیز یکی دیگر از تغییرات مهم بود. و همچنین یک سری ساختار جدید اضافه شد که شامل پشتیبانی از متغیر های 64 bit، foreach، break بود.


PHP7: همین ابتدا بدانید در این نسخه میزان استفاده از رم 50% کاهش یافت.به چند مورد از تغییرات PHP در این نسخه آخر اشاره می کنیم:

مشخص کردن نوع پارامتر ها و مقدار های بازگشتی
استفاده از منابع کمتر
تعریف کلاس بدون اسم مانند توابع اینچنینی
تبدیل fatal error به Exception 
پشتیبانی از کلاس های پنهان
و ...


بازار کار php


کمی قبل تر اشاره کردیم cms ها معروف دنیا با این زبان ساخته شده اند و این یعنی شما نه تنها در زمینه طراحی سایت با php میتوانید فعالیت کنید بلکه در زمینه ساخت سایت های وردپرسی، جوملایی، دروپالی و … به راحتی فعالیت کنید چرا که میتوانید با دانشی که از زبان php دارید در ساختار آنها تغییر ایجاد کرده و برای مشتریانتان سایت های حرفه ای طراحی کنید.

ولی بازار کار پی اچ پی به اینجا محدود نمی شود. php دارای فریم ورک های قدرتمندی است که محبوب ترین آنها laravel است. این یعنی بازار کار شما به عنوان یک برنامه نویس php گسترده از آن است که گمان می کردید.

فریم ورک چیست؟


به مجموع قوانینی که باعث میشوند شما در کد نویسی طبق یک سری ساختار و قوانین پیش بروید تا بتوانید با سرعت و نظم بهتری پروژه های خود را عملی کنید. اهمیت فریم ورک در پروِژه های گروهی مشخص می شود. جایی که چندین برنامه نویس بر روی یک پروژه مشترک کار میکنند وجود فریم ورک به آنها کمک شایانی میکند تا در کد نویسی و هماهنگی در آن به مشکل بر نخورند.

همچنین فریم ورک ها دارای پکیج ها، کتابخانه ها و توابع آماده ای هستند که برنامه نویسان از آن ها جهت تسهیل در کد نویسی و افزایش سرعت پروژه ها یشان بهره می گیرند. در آپدیت های این فریمورک ها به تعداد این کتابخانه ها افزوده شده و همین باعث افزایش کاربرد آن ها میشود.

فریمورک های php


php دارای فریم ورک های قدرتمندی است که در ادامه به آنها اشاره میکنیم:

فریم ورک laravel


شکی نیست که لاراول محبوب ترین فریم ورک php و حتی تمام زبان های برنامه نویسی دنیاست. این فریمورک با امنیت و سرعت بالایی که دارد جایگاه بسیار ویژه ای در بین برنامه نویسان دارد. لاراول که در سال 2011 ایجاد شد فریم ورکی مبتنی بر mvc است که مانند php رایگان و متن باز است.

فریم ورک Symfony

قدیمی ترین فریم ورک ،php سریعترین هم است. می توان گفت در ساخت لاراول از سیمفونی الهام گرفته شده و این خود نشان از قدرت این فریم ورک است. سیمفونی برای برنامه نویسانی که می خواهند ساختار خاصی در کدنویسی اعمال کنند این فریم ورک می تواند برایشان مناسب باشد.
فریم ورک zend
مهمترین ویژگی های این فریم ورک php، پشتیبانی از MVC و OOP است. این یعنی فریم ورکی مناسب برای پروژه های سازمانی است. همچنین یادگیری آن آسان می باشد و می توانید به راحتی آن را فرا بگیرید.

فریم ورک CakePHP


این فریمورک که در سال 2000 ایجاد شد دارای آپدیت های فراوانی بوده است. اگر بخواهیم از مزیت های فریم ورک کیک پی اچ پی بگوییم می توانیم به آپدیت های مرتب، پشتیبانی خوب و قابلیت های کاربردی برای توسعه دهندگان وب اشاره کنیم.
فریم ورک Codeigniter 
اگر به یک فریم ورک کم حجم و پرسرعت نیاز دارید کدایگنایتر مناسب شماست. این فریم ورک هم بر پایه mvc نوشته شده و در عین سادگی برای برنامه نویسان بسیار کاربردی میباشد.

نییجه گیری


گمان میکنم بعد از مطالعه این مقاله هیچ شکی برای انتخاب php به عنوان زبان برنامه نویسی ندارید. حال که تصمیم گرفته اید برای یادگیری php اقدام کنید، من میخواهم یک پیشنهاد عالی به شما بدهم. حتما تا به حال از سایت آکادمی آی تی بازدید کرده اید. این وبسایت که در حوزه آموزش های ویدیویی برای طراحان سایت، برنامه نویسان و سئو کاران فعالیت دارد زبان php و فریم ورک لاراول هم آموزش داده است.

 اگر شما از دانشجویان این دوره ها درباره کیفیت تدریس و سطح دوره بپرسید بدون شک جوابی جز رضایت نخواهید شنید. چرا که این دوره ها در آکادمی آی تی بسیار جامع و پروژه محور بوده و هیچ تئوری خسته کننده ای را شامل نمی شود. پس همین حالا با جستجوی آکادمی آی تی در گوگل قسمت های رایگان این دوره ها را مشاهده و خودتان سطح آموزش ها را بسنجید.
 

  • ۹۹/۰۵/۲۱
  • saman abedi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی